top of page

מדוע ויטמין C חשוב כל כך עבורנו?



ויטמין C הנקרא גם חומצה אסקורבית, הוא אחד הוויטמינים החשובים והנחוצים ביותר לגוף האדם ולשמירה על בריאותו! הוא נחשב כנוגד חמצון משמעותי, תורם לספיגת מינרלים כמו ברזל וסידן בגוף, ומשתתף במאות תהליכים ביולוגיים שונים בגוף האדם >>



🍊 שיפור מערכת החיסון

ויטמין C מסייע לתפקוד תקין של מערכת החיסון. הוא מגביר יצור ופעילות של נוגדנים ותאים של מערכת החיסון ומסייע בהגנה על הגוף מפני מזהמים חיצוניים. בנוסף, לוויטמין C תפקיד חשוב בבנייה ושמירה על רקמות החיבור וביניהן העור, המשמש כמחסום ראשוני נגד מזהמים.


🍊 נוגד חימצון

לוויטמין C פעילות נוגדת חמצון החשובה במערך ההגנה של הגוף מפני נזקי הרדיקלים החופשיים. נזק חמצוני שמקורותיו נמצאים בעישון, אוויר מזוהם, מזון צלוי ומעובד ועוד.אם אתם נוהגים לעשן או להיטת חשופים למעשנים, לזיהום אויר רב, לקרינה רבה ממסכים- מומלץ מאד לצרוך ירקות ופירות רבים המכילים ויטמין סי.


🍊 עור יפה ובריא

ויטמין C הוא שותף חיוני בתהליך ייצור הקולגן , החלבון שמעניק לעור ולשיער גמישות ומתח. כדי לשמור על עור יפה,מוצק ובריא כדאי לצרוך קולגן ממזון, יחד עם ויטמין סי!


🍊 משפר ספיגת מינרלים

ויטמין C תורם לספיגה יעילה יותר של ברזל, סידן ואבץ. כאשר אנו סובלים מחוסר בסידן ובברזל מומלץ לשלב את אכילת המזונות/נטילת התוספים המכילים ברזל/סידן יחד עם ויטמין סי וכך

ספיגת המינרלים תגדל משמעותית!


חשוב מאוד לספק לגוף שלנו ויטמין C במידה מספקת, מכיוון שהוא אינו מסוגל לייצר אותו בעצמו!


> ניתן למצוא ויטמין C בשלל פירות וירקות:

🌶️ פלפל צהוב ואדום

🥦 ברוקולי

🥬 כרוב וכרוב ניצנים

🥝 קיווי

🍍 אננס

🍊 תפוז

עגבנייה

כרוב סגול

ועוד ועוד!


חשוב לדעת! וויטמין C נהרס במהירות בבישול ובחשיפה לחמצן. לכן חשוב לצרוך את הירקות והפירות טריים ככל הניתן, מיד לאחר החיתוך.

Comments


  • מושגי בסיס; יסודות בסיסיים של הבנת הרכב המזון שאנו אוכלים

  • פחמימות: לא על הלחם לבדו והאם הן האויב של האנושות?

  • שומנים: הטוב הרע והמכוער. מה זה שומן והאם הוא באמת משמין? האמת העירומה

  • חלבונים: החיילים הבונים. היכרות עם אבני הבניין החשובות של הגוף וכיצד ניתן לקבל אותם

  • אנזימים: מי אתם ומה אתם רוצים?

  • אנטיאוקסידנטים: תפוח ליום ולרופא שלום. מהם אותם שודדים שנקראים רדיקלים חופשיים ואיך הם משפיעים על בריאותנו?

  • היכרות עם מעגל ייצור האנרגיה בתאי הגוף

  • תוספי תזונה; כיצד לדעת לבחור טוב בין כל השפע ומה עלינו לחפש בעצם?

  • ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו

  • עולם הקטניות ללא הבדלי צבע, גודל ומוצא

  • תבלינים: סגולות רפואיות, חומרים פעילים ופיטוכימיקלים חיוניים

  • אגוזים ושקדים: תחנות הכוח של עולם המזון

  • פירות וירקות: חמישה צבעים לבריאות! סגולות רפואיות, רכיבים כימיים מיוחדים, כללי שילוב בתפריט למטרה טיפולית ועוד! 

  • מזונות העל: מזונות עם ריכוז רכיבים חיוניים גבוה במיוחד

  • דגנים וגלוטן - האם אתה טוב, רע או לא נורא?

  • מזונות מן החי: למי כן? למי לא? למה? כמה?

  • פיטוכימיקלים: תוספי תזונה מיוחדים

bottom of page