top of page

לימודי רפואה משלימה / אלטרנטיבית תמיד עניינו אותך?


תחום הרפואה המשלימה והרפואה האלטרנטיבית הינו תחום לימודים מאוד מאוד רחב וכולל בתוכו מגוון רחב של שיטות.


על מנת לדעת לבחור את תחום הרפואה האלטרנטיבית / הרפואה המשלימה הטוב ביותר עבורך, רצוי שתכיר את מגוון השיטות ואת ההבדלים ביניהן.


היום נכיר בפניך את שיטת הריפוי של ההומאופתיה הקלאסית, שהינה ייחודית ושונה בתחום שיטות הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית. 


הומאופתיה קלאסית הינה שיטת ריפוי שייחודה הוא בזה שהיא יודעת לגרות את כוחות הריפוי העצמיים של האדם על ידי מתן תרופה הומאופתית דומה לתמונת הסימפטומים והמחלה של החולה.


על מנת לבחור תרופה דומה, ההומאופת נדרש לראות את כל תמונת המחלה של האדם ואת כל תמונת הסימפטומים שהשתנו בעקבות מחלתו של האדם. מה זה אומר "כל תמונת הסימפטומים"?


בתחום של לימודי רפואה משלימה אנחנו מתייחסים לסימפטומים הגופניים והנפשיים כי באדם בזמן מחלה לא משתנים רק הסימפטומים הפיזיים אלא גם הנפשיים.


להומאופתיה יש יכולת התבוננות ייחודית לראות את הקשר בין מצבו הנפשי של האדם לסימפטומים הפיזיים, בשונה מפרקטיקות אחרות בתחומי הרפואה המשלימה והרפואה האלטרנטיבית. 


כשהאדם מגיע לטיפול, ההומאופת חוקר את כל השינוי שחל בעקבות השינוי בבריאות ועל סמך זה מותאמת תרופה הומאופתית העשויה מחומרים טבעיים שיודעים לייצר תמונת סימפטומים דומה.


בתהליך זה הומאופת חוקר לא רק את המחלה של האדם אלא חוקר גם את התרופות שעשויות מחומרים שונים בטבע; מינרלים, צמחים וכו' - לכן, מבין שיטות הריפוי השונות בתחומי הרפואה המשלימה והרפואה האלטרנטיבית, לימודי הומאופתיה קלאסית הוא תחום לימודים כל כך מרתק, כי הוא מכיל בתוכו את רוב תחומי מדעי החיים (ביולוגיה, בוטניקה, זואולוגיה, כימיה ועוד) והכרת מרכיבי נפש האדם ומשלב אותם לכלי ריפויי אחד שרואה את מכלול האדם ואת העולם סביבו.

ישנם אלמנטים נוספים אשר קשורים לבריאות כמו נושא התזונה ואורח חיים בריא שחשוב לחקור כשצוללים לעומק של לימודי רפואה משלימה או לימודי רפואה אלטרנטיבית, שגם הם חשובים מאוד לבריאות טובה ושלמה. 



לימודי רפואה משלימה
לימודי רפואה אלטרנטיבית



עקרונות ההומאופתיה

מבין כל שיטות הריפוי של הרפואה המשלימה והרפואה האלטרנטיבית, שיטת הריפוי ההומאופתית מבוססת על מספר חוקי טבע נצחיים שמשרתים אותנו בתהליכי הריפוי; 

  • חוק הדומה: מתן תרופה הומאופתית אשר דומה לתמונת המחלה באדם, שתפקידה לגרות את כוחות הריפוי העצמיים של האדם. 

  • חוק המנה הבודדת: מתן תרופה אחת בלבד לאדם בזמן נתון (גם אם הוא בא עם מגוון רחב של סימפטומים).

  • חוק המנה המינימלית הדרושה לריפוי: מטרתה גירוי כוחות הריפוי והימנעות ממינון יתר שנפוץ בשיטות רפואה אחרות. 

  • מכלול הסימפטומים: האדם הוא יצירה אחת שלמה, מסונכרנת ומופלאה בבריאות וגם במחלה. לכן בהתייחסותנו לאדם החולה, אנחנו חייבים להסתכל על כל השינויים שהתרחשו באדם בזמן מחלה.

  • חוק כיוון הריפוי: מטרתו לעזור לנו להבין את כיוון התפתחות המחלה ומתוך כך לדעת איך לכוון ולרפא את האדם באופן הבריא ביותר ללא דיכויים של סימפטומים. 



בריאות וחולי

באדם בריא נראה שכל מערכות האדם פועלות באופן הרמוני וללא הפרעות, הגבלה או סימפטומים. 


המחלה מעידה על יציאה מאיזון וסטייה מהבריאות ומביעה את עצמה דרך התחושות והסימפטומים, פיזית ונפשית.

בטיפול רפואי ישנם שני מצבים עיקריים:

  • ריפוי הבעיה - טיפול בסיבות הפנימיות להופעת המחלה ובכך אנו מטפלים בשורש הבעיה באופן שמרפא את המחלה בטווח המיידי ולטווח ארוך.

  • דיכוי של סימפטומים - הינו מצב שבו מטפלים רק בסימפטום הנראה לעין ללא טיפול בסיבות הפנימיות ולרוב טיפול כזה בשלב ראשון יקל על הסימפטומים ולאחר מכן יחמיר את מחלתו של האדם בטווח הרחוק באופן כזה שיהפוך את המחלה לכרונית. 


לימודי הומאופתיה קלאסית

שואף לרפא אנשים באמת ולא רק לדכא סימפטומים?


אם אתה באמת מעוניין לרפא אנשים ולא רק לטפל בדיכוי של סימפטומים כמו שנהוג ברוב שיטות הרפואה, בוא ללמוד הומאופתיה!


הלימודים הם מהמרתקים ביותר שיש בעולם הרפואה ומאפשרים לכם גישה לידע עצום, עמוק ומופלא של כל תחומי בריאות האדם.


הלימודים משלבים בתוכם לימודי אנטומיה, פתולוגיה, פרמקולוגיה, בוטניקה, זואולוגיה, כימיה והופכים אתכם להיות אנשי אשכולות בתחום רפואת האדם. 


לכן, אם אתה סקרן, אינטליגנט שאוהב ללמוד לעומק ופתוח לגלות עולמות חדשים - אתה מוזמן לבוא ללמוד אצלנו את תחום רפואת ההווה והעתיד - הומאופתיה קלאסית.


מאחר והומאופתיה היא שיטת ריפוי טבעית ששואפת להרמוניה בין האדם וסביבתו, מאוד חשובה בעידן הזה להשיב את האדם לחיים בהרמוניה עם סביבתו. 


אם נושא האינטלקט, מחקר ויישום קליני מעניינים אותך, מקומך איתנו!


לפרטים נוספים על לימודי הומאופתיה -מוזמנים לדבר עם הילה אחראית ההרשמה בטלפון: 077-8040740


bottom of page