top of page

איך מתפתחות מחלות וכיצד ההומאופתיה יכולה לרפא אותן?



הגוף והנפש שאיתם אנו נולדים הינם בריאים ומאוזנים ברוב המקרים. כוחות הריפוי שלנו יכולים להתמודד ביעילות עם מצבים בעייתיים שונים.


בגיל הינקות אנחנו בדרך כלל במצב הבריאות הטוב ביותר. המחלות והבעיות שנראה בדרך כלל בשלב זה של החיים יהיו אודם ופריחה בעור ובדרך כלל באזור החיתולים. העור הנו אמנם איבר חשוב אבל הוא מהווה את השכבה הכי חיצונית. מערכות הריפוי שלנו מנסות לכן לטפל בבעיות השונות על ידי הפרשה דרך העור. רק בשלבים מאוחרים יותר יתחילו בעיות פנימיות יותר באיברים פנימיים כמו לב, ראיות, מפרקים, כליות וכו'.


כאשר אנחנו מורחים קרם או משחה על פריחה בעור ולא מאפשרים למערכות הריפוי להפריש פסולת או את מה שצריך להוציא "אנחנו סותמים את פתחי האוורור של הגוף" ואז נוצר מצב בו פריחה שמרחו עליה שוב ושוב משחות תפסיק להופיע, ולאחר תקופה מסוימת נראה במקומה בעיה אחרת כמו נזלת. לכאורה ניתן לחשוב שבעיית העור נפתרה, אך למעשה נוצרה בעיה חדשה. בעצם בעת מריחת המשחות על העור וחסימת "פתח האוורור של הגוף" העמקנו והעברנו את המחלה לרובד עמוק יותר ולמערכות חיוניות יותר של הגוף. אם "נייבש" את הנזלת נראה בהמשך הצטברות ליחה או דלקות אוזניים חוזרות, ובהמשך דלקות ריאות, וכו'...


העיקרון העומד מאחורי זה הוא שבעודנו "מעלימים מחלה כזאת או אחרת" ע"י תרופות ומשחות מבלי שטיפלנו בשורש של אותה הבעיה, אנחנו בעצם מחמירים את בריאותנו.


ההומאופתיה מטפלת בשורש הבעיה של האדם. בדרך כלל מקור הבעיה הוא רגשי. אנחנו לא מטפלים בסימפטומים החיצוניים ולא שמים "פלסטרים" לבעיה אלא מטפלים בשורש שממנו היא נובעת.


ההומאופתיה התפתחה בגרמניה לפני למעלה מ-200 שנה על ידי רופא גרמני בשם דר' סמואל האנמן. היא רואה במרכז הטיפול את האדם החולה בכללותו ואינה מתייחסת רק לסימפטומים החיצוניים המבטאים את המחלה. לכן במהלך הטיפול, ההומאופת שם דגש גם לתופעות הפיזיות מהן האדם סובל וגם לתופעות הנפשיות ומנסה להבין את ההקשר בין התופעות השונות.


משמעות המילה הומאופתיה היא: "Homeo "פירושו "דומה", ו-"Pathy "פירושו "סבל". כלומר: טיפול בחולי באמצעות הדומה לו. השיטה מבוססת על חוק הטבע "דומה בדומה ירפא". על בסיס עיקרון זה מכילות התרופות ההומאופתיות חומרים או "מידע" המגרים את מערכת החיסון לפעולה, במטרה לרפא את המחלה ולהשיב את האדם לאיזון נפשי ופיזי. הייחוד של ההומאופתיה הוא בריפוי הרחב שהיא מציעה למטופל. ההומאופת המיומן מאפשר למטופליו איזון ברמה הנפשית וריפוי של גופו כמכלול, על כל רבדיו.


לפרטים נוספים על מסלול לימודי הומאופתיה:


bottom of page