top of page

שמירה על הבריאות לקראת עונת החורף

החורף הגיע והטמפרטורות בחוץ יורדות בהדרגה, מתחיל להיות קר והשמירה על תזונה בריאה מתחילה להיות קצת יותר מאתגרת, הרבה יותר קל להתכרבל בשמיכת פוך עם חבילת עוגיות וכוס קפה.


מזג האוויר הקר מפחית את המוטיבציה לצאת ולעשות פעילות גופנית. הבעיה עם המאכלים ה"מנחמים" היא לא רק שהם גורמים לעליה במשקל אלה גם עלולים לגרום להרבה בעיות במערכת החיסון שלנו וגם להשפיע על מצב רוחנו.


בנוסף לכל זה הרוחות הקרות, הגשמים והשינויים במזג האוויר משפיעים מאוד על מערכת החיסון שלנו ויש לכן נטייה ליותר לשפעות והצטננויות.



להלן מספר טיפים תזונתיים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום ובבריאות טובה:


1. הגבירו צריכה של,

פירות וירקות העשירים בוויטמין C, בטא קרוטן ועוד נוגדי חמצון חזקים, רכיבי תזונה אלו תומכים במערכת החיסון. לדוגמא: פירות הדר, כרוב, ברוקולי, גרעיני דלעת, קטניות.


2. הוסיפו לתפריט שלכם:

גרעיני דלעת לפחות כף ביום , גרעינים אלו עשירים באבץ אשר חיוני לחיזוק מערכת החיסון.


3. הימנעו מצריכת יתר של...

סוכרים פשוטים ומזונות מעובדים, כל אלו מחלישים את יכולת הגוף להתמודד עם מחלות


4. הגבירו את צריכת הויטמין D שלכם ממזונות כגון:

דגים וביצים ובמידת הצורך קחו תוסף של ויטמין D לפחות 400 יחידות ליום


5. אכלו מזונות מותססים המכילים חיידקים פרוביוטים כמו:

כרוב כבוש, יוגורט עיזים, אומבושי או קחו תוסף של חיידקים טובים (פרוביוטיקה), החיידקים הטובים מחזקים את מערכת החיסון שלנו ומסייעים לגופנו להתגבר על פתוגניים זרים.


6. שתו מים,

יש לנו נטיה בחורף לשתות רק משקאות חמים, לא לשכוח שלפעמים התה או הקפה מכילים חומרים או צמחים שהם משתנים ויכולים לגרום לכך שנאבד נוזלים , לכן מומלץ להקפיד על שתית מים במקביל.


תהנו מהחורף, זה שיש גשם בחוץ לא אומר שחייבים להישאר בבית, יש הרבה אופציות לפעילויות ספורטיביות גם בחורף.


ואם שמרנו על כל אלה, ובכל זאת קצת הצטננו, העצה הטובה ביותר היא:

לנסות לשמור ולהימנע ככל האפשר מטיפולים ותרופות כימיות לסימפטומים הקלים, שהינם בדרך כלל מיותרים ועלולים במקרים מסויימים לגרום לתופעות לוואי ולהחמיר את בריאותו של האדם.


שיטת הריפוי של ההומאופתיה הקלאסית ממליצה לאנשים שיש להם נטייה לחלות בעונת החורף ובכלל לקבל טיפול הומאופתי קלאסי אישי, עמוק ויסודי שמתייחס לאדם ולמצבו הבריאותי הכללי פיזית ונפשית. כך ניתן להגיע לאיזון מלא, ולאפשר עמידות טובה יותר בפני מחלות החורף.


bottom of page